Thursday, August 31, 2006

Bukan Merdeka...

...aku ternampak kereta mereka di belakang ku. Bekas kekasihku, Ridwan dan ibunya. 'Eh, diaorang pun datang juga?' aku bertanya sendiri.

Sebaik kereta berhenti, aku pantas melangkah masuk ke rumah. Langkahku makin pantas ku atur ke arah dapur pabila aku terlihat Ridwan menuju ke arah ku.

Di dapur, terlihat nenek dan ibu saudara sibuk memasak. "Zamani ada telefon tak?" Punggung ku labuhkan di hadapan ibu saudaraku. Terlihat nenek ku mengukirkan senyuman ke arah ku. Terasa seperti mengusik diriku. "Ada, dekat sepuluh kali dah.."ibu saudara aku menjawab seketika kemudian. Tersenyum juga.

"Alamak, laki aku call sampai sepuluh kali.." Pantas aku berlari keluar dari dapur.

And i have to wake up at that very moment. Now i never know how it ended. Darnlah!


p/s: makin nak dekat hari nie, kenapa aku mimpi semua lelaki yang pernah ada dalam hidup aku ek..huhu..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home